Trångt i fönsterna


Nu vänter jag otåligt på att kunna flytta ut mina bäbisar i växthuset. Det kommer fortfarande att vara några minus på nätterna. Höga elpriser gör ju att det inte är smart att ha frostvakt. 
I fönsterna trängs tomater, pelargonior och massa frösådder av olika slag. Det är stockrosor, malvor, lövkojor, frön som jag inte kommer ihåg vad det var. De flesta från trädgården sen förra året.


Stockrosor och pelargonior.




Pelargoniorna är både från frö och sticklingar.


Pelargonior på övervintring har jag också. Både uppe i huset och i källaren. I källaren står dom mörkt och svalt. Dom längtar efter ljus nu tillsammans med fuschsiorna och afrikanska liljorna.
Första våren som jag är pensionär. Det känns otroligt roligt att kunna följa mina odlingar 24-7 som man säger nuförtiden.

Hörs snart igen!