Drömmen om en Rosegarden

Idag har myrorna bitit mej och rosorna har rivit mej när jag rensade ogräs i rabatterna. Men ingen sommar utan rosor och myror! 

Rosorna har en speciell plats i mitt hjärta och jag är säkert inte ensam. Expert är jag verkligen inte men det är roligt att plantera nytt och se dom växa till sig tillsammans med dom gamla sorterna som fanns i trädgården när vi köpte huset. 

Har en liten böjelse att köpa rosor när jag besöker Gekås i Ullared. Det finns alltid fina ex under hundralappen. 

Planterades förra året. Klätterros.
En av de gamla väletablerade som blommar rikligt i år.
Underbar färg! Ny i gänget sen förra året.
Gammal trotjänare.
Inköpt på Gekås idag.
Klätterros
Klätterros
Flammentans. Planterade den för fyra år sen. Första sommaren som vi bodde i huset.
Två nykomlingar idag. Här på slänten nedanför altanen har jag planerat rabattrosor i olika färger.
Klätterrosor på gaveln till växthuset.
Denna rosen har många år på nacken. Den var rätt utarmad när vi tog över trädgården men lite extra gödsel och med tuff beskärning har den repat sig.