Järngrytan och rosenbågen


Järngrytan lever ett eget liv. Jag har medvetet inte brytt mig om den eftersom det är så torrt. Tänkte att fixa till den till midsommar. Idag såg jag på håll att det lyste rött i ena kanten. Till min förvåning så har det självsått sig av blommorna som jag hade i den förra sommaren. Nejlika, doroteablomma och broksalvia. Den fick som belöning en kanna vatten.


Rosenbågen är i hopskruvad. Två laxfärgade rosor är planterade. 



En vacker våg hittade jag på Tingstorget i Ängelholm.

Vattentunnan vid växthuset är vackert inbäddad i röda rosor.


Salladskålen växer till sig ordentligt. Jag har petat ner några röda krussallader och två blomkål.



Pionerna är väldigt fina nu.

I krukorna har jag egenodlat. Underblomma, tagetes, aster, lövkoja och dalior.


Tack för titten! Skriv gärna en kommentar.


Bloggar jag följer: