Vårsådderna förökar sig

Jag försöker hålla mig med vårsådderna tills jag kan ha dom i växthuset men det är svårt. Det suger hela tiden i odlartarmen.


Jag har petat ner en rad med rudbeckia i groningsboxen och två rader med rosenvial.


Petuniorna har grott. Så små så man får ha förstoringsglas. Dom har fått sällskap av underblommor och frilandshibiskus.


Snabbast var lejongapen. Det tog bara ett dygn för dom att gro.


Maken tyckte att jag behövde en byrå för att hålla ordning på mina fröer. Byrån blev inköpt på loppis. 


Det var lite konstigt för det gick inte att stänga lådorna riktigt. Har fröpåsarna redan ramlat bakom lådorna? Till min förvåning så hittade jag ett kuvert med frimärke, en bröllopsmeny från SAS Globetrotter Hotel i Köpenhamn och ett kort med förstadagsstämpel. Tydligen en frimärkssamlare som haft byrån innan.


Tack för titten! Skriv gärna en kommentar.


Bloggar jag följer: