Följ min hydroponiska odling dag för dag

Jag är nybörjare på hydroponisk odling. Fick ett kitt i födelsedagspresent. Nu gäller det att läsa på så jag förstår det fungerar.
Först ut är ruccolasallad och manchesallad.

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Manchesalladen är snabb. Det syns en grodd på ruccolasalladen.
Dag 5
Snart dags att plantera om manchesalladen.
Dag 6
Dag 7
Omplanterade i pimpsten. Nederst ruccola och överst manchesalladen. Kände att jag behövde något som skyddar mot hungriga inkräktare.
Dag 9
Dag 11
Dag 13
Idag fick odlingen en skvätt näring. Får se vad som händer. Tog växtnäring som jag hade hemma.
Dag 17
Dag 19
Dag 24
Nu verkar det som det tagit lite mer fart. Då funkar det med vanlig näring iallafall.
Det börjar komma rötter på pelargoniasticklingarna också. Bra att veta att man kan använda rotningsboxen till detta också.
En månad senare
Sex veckor, skördedags
Roligt att det funka. Det verkar som det räckte med vanlig växtnäring.

Tack för titten! Skriv gärna en kommentar.


Bloggar jag följer: