Årets morotsskörd

Att lyckas med morötter kan ju inte vara svårt! En påse frö och en pallkrage med jord är vad som behövs. För säkerhets skull la jag på en extra pallkrage så den blev lite högre. Morötter blir ju långa. 

I början av maj skred jag till verket och sådde fröna i pallkragen mellan hallonbuskarna och vinbärsbusken. 
Av nån anledning föll dom lite i glömska tills en dag i mitten av oktober. Ett halvår hade gått och jag kom att tänka på att jag borde nog skörda morötterna. Vid det här laget borde dom va hur stora som helst! Vi kommer att ha morötter hela vintern minsann!

Här ser ni resultatet. Barbiemorötter! Dom flesta var inte större än en tandpetare. Det får bli köpemorötter till vintern.



Tack för titten! Skriv gärna en kommentar.

Bloggar jag följer:

blandormbunkarochrosor