Snart vintervila!

Snart är det dags att natta pelargoniorna inför vintern. Jag har samlat dom i växthuset så dom får torka lite. Sen klipper jag ner dom och ruskar jorden av rötterna. Så får dom vila i källaren i en svart sopsäck fram till mars.

Ett hav av pelargonior och lilla jag!
Ett fint kollage av de rosor som fortfarande kämpar på.
Oskar och ällingarna på Elis gård i Boarp.
Fin höstbukett.
#1 - - Merv:

Vackra pelargoner! När du säger torka lite, vad menar du? Ska de bli helt torra och döda? För första gången har jag odlat pelargoner men jag vet inte vad jag göra nu. Jag har de i växthuset nu. Tack!

Svar: Det är jorden som ska torka så är det lättare att ruska av den. Sen klipper jag ner dom och tar bort de mesta av bladen. Det är viktigt att dom är torra när jag lägger dom i säcken så det inte möglar under förvaringen. Jag låter då påsen ligga öppen några dagar innan jag lägger ner den i källaren. Lycka till!
Britt-Marie Häägg