Fredag igen!

Nu sitter man här i korgstolen i växthuset och funderar på vad som kan vara lagom att göra utan att förlyfta mig. Jag får ropa på Mats, gubben min, att han sätter upp balkonglådorna på arbetsbänken så jag kan peta i den blå Bacopan som vi har införskaffat idag. Det blir bra ihop med de djupt röda kärlekspelargonerna. Tre veckor måste jag ta det lugnt efter operationen innan jag kan börja anstränga magmusklerna igen. Dom enormt fina jättemalvorna i förgrunden kunde man bara inte gå förbi på handelsträdgården. Ska säkert hitta nån plats till dom också.
Då var det färdigt. Väntar med att hänga ut dom till på söndag.
Nu en promenad i trädgården. Akvilejorna dyker upp på alla möjliga och omöjliga ställen. Dom får gärna ta för sig!
Den vita buskpionen sträcker stolt på sig. 
Närbild på den nyinköpta Jättemalvan. Verkligen oemotståndlig.
Gul liten kompis som jag inte vet namnet på. Kanske nån där ute som vet?
Allium.
En tulpan som fortfarande kämpar på.
Dagens garageprojekt fick bli att måla en piedestal som jag fyndat på en loppis. Vit ska den bli. På grund av mitt tillfälliga handikapp blev det bara färg i höjd med min fulla längd. Resten får jag ta när jag kan vända på den. Det ska nog bli bra tillslut, både med mig och med piedestalen. 
 
Imorgon är en annan dag. Oskar, lilla barnbarnet, ska komma och hälsa på. Han gillar att vattna blommorna i växthuset. Kanske en blivande trädgårdsmästare?