Lite poesi en kall dag

Lite vinterbilder får man passa på att ta medans det är nån ynklig minusgrad. Det har varit skönt med lite julledighet. Igår var jag ute och räfsade lite bokollon på gräsmattan bara för att göra nåt. Påskliljorna börjar sticka upp ur marken men...... Det kan komma massa snö så man får inte bli för ivrig. Jag lyckades peta ner lite realökar. Ingen direkt käle i marken än. Tycker redan man märker att ljuset är på väg tillbaka. Kom att tänka på vad som stod i min gamla poesibok som jag hade när jag var liten. 
 
Jag skulle plocka blommor
och binda dig en krans,
men marken den var frusen
och inga blommor fanns.

Under isen
 Fastfrusen
Frostnupen

#1 - - Isas Trädgård:

Hej och God fortsättning på det nya året !
Oj, är påskliljorna redan på väg upp, visst är det en konstig vinter vi har!
Härligt att vi går mot ljusare tider igen och trädgårdslivet som hägrar där framme !
Ha det så gott !
Kram/Isa