Nog med torka! Regn vill jag ha!

Hade varit skönt med lite regn nu. Semestern är slut. Börjar jobba på måndag så nu kan regnet komma. Det är väldigt torrt i markerna. Har verkligen haft en kanonsemester. Hunnit att göra saker som man aldrig har trott man skulle klara av. Snickra och måla och massa trädgårdspyssel. Många mysiga fikastunder i skuggan av den stora blodboken. Den svalaste platsen i trädgården. Några färgklickar kämpar på i rabatterna även ifall det är väldigt torrt. Har fått vattna en hel del på kvällarna. Det känns lite som man börjar planera lite inför nästa säsong. Vi har ansat en del buskar och träd så det blev helt plötsligt öppna ljusa ytor i rabatterna som skulle behöva fyllas upp med lite blomster. Har planer på att flytta en del perenner, men det får bli när det är lite fuktigare i jorden eller till våren. Som nybörjare på trädgård så är jag nöjd med vad jag och min gubbe åstadkommit på de två åren vi har haft möjlighet att förvalta den underbara trädgård vi fick ta över.
 
 
#1 - - Elisabeth:

Vilka underbara bilder ! Håller med dig...nu får det allt komma lite regn..mitt i allt klagande över den dåliga sommaren glömde man bort att det var rätt skönt att slippa gå och vattna vareviga kväll !

Trevlig blogg ! Hit blir det återbesök :)

Elisabeth

Svar: Tack! Du är välkommen!
Britt-Marie Häägg